یک کلمه متمرکز یا عبارتی است که مطالب وب سایت شما را بازتاب میکند و یا قصد نشان دادن پیام شما به گوگل و کاربر را دارد و در نتیجه به عباراتی که کاربر جستجو میکند کلمات کلیدی گفته میشود. در ادامه همراه با اتوپیا باشید تا به بررسی کلمات کلیدی بپردازیم.
انواع کلمه کلیدی
کلمات کلیدی میتواند در خصوص ایده چیزی باشد مثلا نحوه درست کردن ماسک صورت خانگی، یا از جنس یک نیاز مثل نحوه درمان امراض پوستی و یا در مورد اطلاع رسانی یک چیزی مثل تقویمهای هجری، میلادی.
کارشناسان و متخصصین سئو در فرآیند تحقیقات keyword Research کلیت کلمات کلیدی منظور و مورد هدف خود را پیدا کرده و با در نظر گرفتن میزان رقابت و حجم جستجو کلمه های کلیدی خود را انتخاب میکنند و پس از آن محتواها را سئو کرده تا بتوانند جایگاه وب سایت را در نتایج گوگل بهبود ببخشند.
اهمیت کلمه کلیدی
همانطور که گفتیم کارشناسان سئو محتواها و مطالب خود را با استفاده از کلمات کلیدی منتخب بهینه سازی میکنند تا بتوانند به نیازهای کاربران پاسخ دهند و ترافیک وب سایت خود را بالا ببرند و همچنین در صفحه نتایج گوگل جایگاه بهتری داشته باشند.
در گذشته معیار رباتهای گوگل، درک تعداد دفعات کلمات کلیدی مورد نظر بود ولی در سالهای اخیر رباتهای گوگل برای درک مفهوم یک محتوا به معنی کلمه های کلیدی توجه میکنند، کلماتی که از نظر نگارش مشابه هم نیستند اما از نظر مفهومی یکسانند. به طور کلی کلمات کلیدی درب ورودی وب سایت شما هستند.
نحوه به کارگیری کلمات کلیدی
یکی از وظایف کارشناس سئو بعد از انتخاب کلمه های کلیدی، نحوه به کارگیری آن است. به عبارتی نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در وب سایت باید به گونهای باشد که بازدیدکنندگان وب سایت و رباتهای موتور جستجو، در کمترین زمان ممکن، متوجه موضوع صفحه شوند.
زمانی که موتورهای جستجوگر بدانند موضوع هر صفحه چه باشد، مطالب و محتوای صفحه وب سایت شما را دسته بندی میکنند و بدین صورت مطالب مشابه و مرتبط به کاربران نشان داده میشود.
زمانی که نحوه نوشتن شما به شکلی باشد که رباتها در کمترین زمان موضوع را درک کنند برای وب سایت شما یک امتیاز مثبت خواهد بود. همچنین نحوه نوشتن کلمات کلیدی در وب سایت برای کاربران این امکان را فراهم میکند که سریعتر با مطلب ارتباط برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را پیدا کنند. استفاده از کلمه های کلیدی طولانی یک روش موفق و کارساز، ساخت کلمات کلیدی برای وب سایت است.
استفاده از کلمات کلیدی مترادف
استفاده از کلمات کلیدی مترادف از جمله مواردی است که برای وب سایت شما مفید و کمک زیادی خواهد کرد. زمانی که در مطالب، استفاده از عبارات کلیدی یا مترادف، تمام محتوایی که تولید میکنید، شامل تگها هستند که سلسله مراتب در آنها حفظ شده است و این سلسله مراتب نه تنها در کدنویسی که بلکه باید در مفهوم محتوای تولید شده نیز رعایت شده باشد؛ باعث میشود رباتهای جستجوگر متوجه انسجام و پیوستگی متن شود و موضوعات اصلی و فرعی مطالب شما را بهتر درک کرده و نهایتا در دسته بندی مناسبی جای گذاری کنند. همچنین وجود کلمات مترادف به رباتها این موضوع را میفهماند که مطالب شما ارزشمند است و پاسخگوی نیاز کاربران است.
ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی
Google Keyword Planner
تنها دلیل محبوبیت آن رایگان بودن آن است و به صورت مستقیم با google adwords یکی شده است.
Ahrefs
از مزایای سایت ahrefs جزییات ریز و دقیق آن به خصوص در کلمات کلیدی است.
در آخر شما میتوانید با فهمیدن دقیق اهداف کاربران و استفاده از ابزار دقیق برای پیدا کردن کلمه های کلیدی کاربردی از امتیاز بالایی برای وب سایت خود برخوردار شوید و ترافیک وب سایت را بالا ببرید.