تبلیغات در اینستاگرام پستهایی هستند که کسب و کارها می توانند برای ارائه به گروههای هدف خاص در اینستاگرام بپردازند. تبلیغات در اینستاگرام میتواند شامل تصاویر، ویدئوها و تصاویر متعدد باشند. تبلیغات در اینستاگرام شبیه پستهای معمولی به نظر میرسند، اما همیشه دارای یک برچسب Sponsored هستند که نشان میدهد آنها یک تبلیغ هستند و همچنین موفقیت کمپین شما را بر اساس آگاهی، دسترسی و یادآوری به جای تعداد فالوور، لایک یا کامنت میسنجد. پستهای تبلیغاتی اینستاگرام همچنین اغلب ویژگیهای بیشتری نسبت به یک پست معمولی دارند، مانند پیوندها، دکمههای CTA و برچسبهای محصول.
اینستاگرام با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال، یک پلتفرم رسانه اجتماعی پیشرو است. با این عدد متقاعد نشده اید؟ خوب، همین چند وقت پیش، اینستاگرام نقطه عطف 700 میلیون کاربر خود را اعلام کرد. رشد تقریبا 30+٪ در مدت زمان کوتاهی بیش از هر چیز دیگری در مورد محبوبیت و پتانسیل آینده این پلتفرم به ما میگوید. اینستاگرام پس از تصاحب فیسبوک در سال 2013، شروع به ارائه مکانهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای منتخب کرد. در سال 2015، اینستاگرام تبلیغات را برای همه کسب و کارها باز کرد و تا سال 2017، 1 میلیون تبلیغکننده در این پلتفرم داشت.
8 مزیت تبلیغات در اینستاگرام
- یش از ۷۰۰ میلیون کاربر در اینستاگرام وجود دارد و جامعه همچنان در حال رشد است.
- اینستاگرام و فیسبوک بهم متصل هستند. بنابراین هدف قرار دادن مخاطبان خود بر اساس داده های فیس بوک آسانتر است. تمام کارهای بودجهبندی و برنامهریزی، راهاندازی و ایجاد تبلیغات از طریق فیس بوک انجام میشود. پس نیازی نیست که از ابتدا شروع کنید و درباره اینستاگرام بیاموزید، زیرا قبلا از پلتفرم فیس بوک برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کردهاید.
- تبلیغات در اینستاگرام غیر مزاحم هستند و کمتر مخاطب هدف شما را آزار میدهند.
- نرخ تعامل در اینستاگرام بالاتر از نرخ تعامل در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر است.
- اینستاگرام موفقیت شما را اندازهگیری میکند. کمپین مبتنی بر آگاهی، دسترسی و یادآوری به جای تعداد فالوورها، لایکها یا نظرات.
- اکثر مردم از تلفنهای هوشمند خود برای خواندن اخبار، معاشرت در فیس بوک یا ارسال داستانهای خود و بهروزرسانی جدول زمانی رسانههای اجتماعی استفاده میکنند.
- اکثر گوشیهای هوشمند دارای دوربینهای رده بالایی هستند که میتوانند عکسهایی بگیرند تا فورا در اینستاگرام پست شوند. همه میتوانند یک عکاس آماتور باشند.
- اینستاگرام بهترین کانال برای این نوع رسانه است و به همین دلیل است که اکثر کاربران دارای اکانت اینستاگرام هستند.
چگونه کسب و کار کوچک خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
هنگام راه اندازی کمپین و تبلیفات در اینستاگرام چندین گزینه وجود دارد. اما شما باید از همان ابتدا بدانید که دقیقا چه میخواهید و هدف شما چیست. با خواندن هر آنچه که در اینترنت در مورد این موضوع می توانید پیدا کنید تا حد امکان در مورد تبلیغات در اینستاگرام و اینستاگرام بیاموزید. شما باید انتخاب کنید که کدام نوع کمپین برای کسب و کار شما بهترین است.
انواع تبلیغات در اینستاگرام
انواع مختلفی از فرمتهای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد، از جمله:
تبلیغات تصویری
تبلیغات در اینستاگرام به صورت تصویری به کسب و کارها این امکان را میدهد که از تصاویر تکی برای تبلیغ برند، محصولات و خدمات خود استفاده کنند.
تبلیغات در اینستاگرام با استوری
استوریهای اینستاگرام بخشی از برنامه است که به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد و بیش از 500 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز استوری را مشاهده میکنند. تعامل اغلب با تبلیغات Stories بیشتر است، زیرا فرمت صفحه نمایش تلفن همراه را پوشش میدهد و بسیار فراگیرتر از تبلیغات درون فید است.
تبلیغات ویدئویی
تبلیغات ویدیویی اینستاگرام راهی عالی برای نمایش محصول یا خدمات شما به شیوه ای جذاب و چشم نواز است. میتوانید از تبلیغات ویدیویی برای نشان دادن نحوه عملکرد محصولات، برجسته کردن ویژگیهای منحصربهفرد یا به سادگی بیان داستان برند خود استفاده کنید.
تبلیغات کالکشن محصول
تبلیغات مجموعه برای برندهای تجارت مناسبتر است، زیرا به کاربران اجازه میدهد محصولات را مستقیماً از آگهی خریداری کنند. وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک میکند، به یک فروشگاه فوری اینستاگرام هدایت میشود، جایی که میتواند درباره محصول اطلاعات بیشتری کسب کند و اقدام به خرید کند.
تبلیغات در اینستاگرام از طریق اکسپلور
تبلیغات از طریق اکسپلور در قسمت پایین صفحه ظاهر میشود، ناحیهای از پلتفرم که در آن کاربران محتوا و حسابهای جدیدی را پیدا میکنند که بر اساس عادتهای استفاده از اینستاگرام آنها طراحی شده است.
دلایل استفاده تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کار
ظاهر برند شما
اینستاگرام درباره تصاویر است، بنابراین میتوانید از طریق تصاویر با مشتریان خود ارتباط شخصی برقرار کنید. شما میتوانید تصاویری از تیم خود، نحوه عملکرد آنها، توصیفات مشتریان خوشحال خود و نحوه استفاده آنها از محصول شما را به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند تا با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.
به مشتریان درباره پیشنهادات ویژه بگویید
میتوانید دنبالکنندگان خود را با تبلیغات جالبی که راهاندازی کردهاید بهروزرسانی کنید. اگر محصول یا خدمات جدیدی را راهاندازی میکنید، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای دسترسی به مشتریان شما است.
استوری بگذارید
از بین تمام پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، اینستاگرام بهترین مکان برای خلاقیت در بازاریابی شماست. استوری اینستاگرام یک ویژگی عالی است که برای افزایش تعامل مخاطب طراحی شده است.
با اینستاگرام بهروز بمانید
باید در اینستاگرام باشید زیرا شما را از آنچه مشتریان در بازار میپسندند و چیزهایی که کار نمیکنند بهروز نگه میدارد. بر این اساس، میتوانید پستهای خود را ایجاد کنید و سعی کنید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
این مفهوم این روزها بسیار محبوب است و بهترین پلتفرم برای به دست آوردن نتایج برای شما اینستاگرام است. از طریق اینفلوئنسرهای قابل اعتماد، میتوانید فروش شرکت خود را به سطح جدیدی ببرید.
آیا هزینه گذاشتن برای تبلیغات در اینستاگرام ارزش دارد؟
قبل از اینکه به نکات رایگان تبلیغات در اینستاگرام در این پست نگاه کنیم، ممکن است تعجب کنید که آیا ارزش پرداخت به اینستاگرام برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما را دارد یا خیر. در حقیقت، پرداخت هزینه برای یک پست اینستاگرامی یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند و تعامل و هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
نمایه کسب و کار اینستاگرام شما با استفاده از تبلیغات میتواند نتایج قابل توجهی را ببیند، اما اگر یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است بودجهای برای اختصاص دادن به تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی نداشته باشید. علاوه بر این، میتوانید بدون صرف هزینهای به طور موثر حساب کسب و کار اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.
بهترین روشهای رایگان برای تبلیغات در اینستاگرام
پستهای مفید درست کنید
اولین و اساسیترین کاری که باید انجام دهید این است که اکانت اینستاگرام خود را از طریق پستهای معنادار تبلیغ کنید. اگر بتوانید محتوای جذاب، جالب و مفید ایجاد کنید، دلیل محکمی برای دنبال کردن شما به بینندگان ارائه میدهید. برای شروع، باید خود را از جمعیت کنار بگذارید. بیشتر کسبوکارها از پیوند خود در بیو برای پیوند دادن به وبسایت خود برای هدایت ترافیک به آنجا استفاده میکنند.
باید بدانید الگوریتم های اینستاگرام چگونه کار میکند. عکسی را که پست میکنید به همه دنبالکنندگانتان نشان نمیدهد. فقط به 10 تا 20 درصد از فالوورهای شما نشان داده میشود و اینستاگرام منتظر میماند تا ببیند آیا درگیری با محتوای شما وجود دارد یا خیر. پاسخ 20 درصد تعیین میکند که افراد بیشتری پست شما را ببینند یا خیر. شما باید مطمئن شوید که پستهای معناداری ایجاد میکنید که باعث ایجاد تعامل میشود.
از هشتگ ها استفاده کنید
اگر میخواهید حساب اینستاگرام خود را رایگان تبلیغ کنید، هشتگها ضروری هستند. شما باید از هشتگهای مرتبط در پست ها و استوریهای خود استفاده کنید تا به دست کاربران مورد نظر برسد. پستهای شما میتواند حداکثر 30 هشتگ داشته باشد. شما ممکن است از همه استفاده کنید، اما باید در انتخاب مناسب دقت کنید. استفاده از هشتگهای مرتبط نرخ تعامل شما را افزایش میدهد.
از استوری اینستاگرام استفاده کنید
یکی از جذابترین ویژگیهای اینستاگرام استوری است. محتوای موجود در استوری شما هر 24 ساعت یکبار به روز میشود و مکان مناسبی برای نشان دادن محتوای شفاف و خام به دنبال کنندگان شما است که به شما امکان میدهد تجارت خود را مرتبطتر کنید. استوریهای اینستاگرام حداکثر تعامل را دارند و شما نباید استفاده از این فرصت تبلیغ رایگان حساب خود را از دست بدهید.
با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید
اینفلوئنسر مارکتینگ همیشه نیازی به کمپینهای پولی ندارد. با تعامل هوشمندانه با آنها، میتوانید به حمایت از برند آنها کمک کنید و در عین حال برای کسب و کارتان در معرض دید قرار بگیرید. به غیر از لایک کردن و کامنت گذاشتن روی پستهای آنها، میتوانید پستهای آنها را مجددا ارسال کنید تا با آنها همکار شوید و بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. تعداد اینفلوئنسرها در اینستاگرام زیاد است و شما باید کسانی را انتخاب کنید که مفید و مرتبط با برند شما هستند. به عنوان مثال، اگر خدمات آرایشی بهداشتی ارائه میدهید، باید با تأثیرگذارانی که در مورد لوازم آرایش بهداشتی صحبت میکنند، تعامل داشته باشید.
سخن آخر
اینستاگرام با صدها میلیون کاربر فعال روزانه یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای دستیابی به بازار هدف شما است. با این تاکتیکهای داده شده شروع به تبلیغات در اینستاگرام خود کنید. یک استراتژی قوی ایجاد کنید که در آن از ویژگیهای داخلی اینستاگرام بتوان به طور بهینه استفاده کرد. با این حال، همیشه ثابت و صبور باشید. تلاش شما به تدریج نتیجه خواهد داد. اینستاگرام ثابت کرده است که یک ابزار بازاریابی عالی است که در آن فالوورهای شما می توانند به انتشار اخبار در مورد کسب و کار شما و همچنین ارائه بازخورد سازنده کمک کنند.