خرید اینترنتی در جوامع امروزی به یک روش رایج خرید تبدیل شده است. بسیاری از مردم امروزه ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهند چون مزایای بسیاری دارد. در حال حاضر با مشکلات زیادی که وجود دارد اکثر مردم ترجیح می‌دهند به جای بیرون رفتن و هدر دادن وقت خود در خیابان‌ها خرید و نیازهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. در ادامه مطلبی برای شما آماده کرده ایم که مزایای فروش اینترنتی محصولات و تفاوت های فروش اینترنتی و سنتی را به صورت کامل بدانید.

با توجه به رفع نیازهای مردم با استفاده از تکنولوژی، کسب و کارها شکل جدیدی به خود گرفته است. امروزه تعداد کاربران اینترنت به دلیل وجود شبکه‌های اجتماعی افزایش چشم‌گیری داشته است و کسب و کارهای مختلف را به فضایی مناسب تبدیل کرده است که خیلی از کسب و کارها و افرادی که برای خودشان کار می‌کنند با فعالیت در این فضای آنلاین به درآمدهای خوبی رسیده‌اند.

در راستای این موضوع امروزه تعداد فروشگاه‌های آنلاین در حال افزایش است. شاید جالب باشد بدانید با این که این فروشگاه‌ها مجازی هستند اما تعداد زیادی کارمند در این مجموعه‌ها در حال فعالیت هستند. فروشگاه آنلاین لوازم خانگی، فروشگاه لباس، فروشگاه موبایل و… جزو دسته فروشگاه‌هایی هستند که مشتری‌های زیادی دارند.

فروش بیشتر یکی از مزایای فروش اینترنتی محصولات

با موفقیت کسب و کارهای آنلاین در این بازار، بازارهای سنتی کم کم تصمیم گرفتند وارد این فضا شوند و تجربه جدیدی را در فروش داشته باشند. در کل وجود فروشگاه‌های آنلاین هم مزیت‌هایی برای فروشندگان و هم برای مشتری‌ها دارد. چرا که برخی از مردم حتی تمایل به ارتباط کلامی با فروشنده را نخواهند داشت. در نتیجه بسیاری از مردم خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را ترجیح می‌دهند. البته که خرید به شکل سنتی هنوز هم انجام می‌شود. در ادامه سعی داریم مزایا و معایب خرید سنتی، چگونگی ارائه محصول به صورت دیجیتالی، مزایا و معایب خرید اینترنتی برای خریداران و فروشندگان را به شما معرفی کنیم.

مزایا و معایب خرید اینترنتی و سنتی

فروشگاه های اینترنتی

رفع نیاز مردم یکی از مزایای فروش اینترنتی محصولات

نیازهای زندگی با پیشرفت فناوری و تکنولوژی بیشتر احساس می‌شود؛ در نتیجه نیاز‌های مردم در دنیای امروز در تمام کشورهای در حال توسعه و پیشرفت فرق کرده است و بیشتر مردم سعی دارند از وقت و زمان خود بهترین استفاده را ببرند. اما با این حال بخش بزرگی از وقت مردم صرف خرید نیازهای اساسی زندگی می‌شود.

افراد خلاق با توجه به این نیازها ایده‌هایی را پیاده‌سازی کرده‌اند که در وقت و هزینه مردم صرفه جویی شود و از طرف دیگر کسب و کارهای آنلاین فروش بیشتری داشته باشد. در حال حاضر فروشگاه‌های آنلاین به صورت سایت در فضای اینترنت وجود دارند که مخاطب‌های خاص خودشان را دارند اما در تلفن‌های هوشمند پلتفرم‌هایی در دسترس کاربران وجود دارند که خرید را بیش از پیش برای مردم راحت کرده است. شبکه‌های اجتماعی «Instagram و Telegram» جزو این پلتفرم‌ها هستند که روزانه تعداد زیادی از مردم خریدهای خود را توسط این برنامه‌ها انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید
تاثیر تبلیغات گوگل ادز در فروش

در فروشگاه‌های اینترنتی مشتری هر آن چه که می‌خواهد را انتخاب می‌کند و هزینه یا به صورت اینترنتی یا به صورت نقدی در محل پرداخت می‌شود و سپس کالای مورد نظر به آدرس ارسال می‌گردد. منظور از خرید سنتی، خرید از مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر است که به شکل حضوری انجام می‌شود. شیوه خرید با به وجود آمدن فروشگاه‌های آنلاین تغییرات بسیاری را به خود دیده است.

مزایای خرید اینترنتی برای خریداران

صرفه جویی در وقت

صرفه جویی در وقت یکی از مزایای فروش اینترنتی محصولات

صرفه‌جویی در وقت یکی از مزیت‌های خرید آنلاین است چون کاربر تنها با چند کلیک می‌تواند خریدهای خود را انجام دهد و کالای خود را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرد. اما در خرید سنتی باید ساعت‌ها وقت بگذارد تا چیزی را که می‌خواهد پیدا کند.

کاهش هزینه ‌ها

از دیگر مزایای خرید آنلاین کاهش هزینه‌ها است؛ وقتی به صورت اینترنتی خرید می‌کنید در واقع هزینه رفت و آمد حذف می‌شود. به علاوه کالاهایی که به صورت اینترنتی فروخته می‌شوند معمولا قیمت مناسب‌تری دارند و در بسیاری از مواقع با تخفیف فروخته می‌شوند.

امکان مقایسه

مقایسه در فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند به روند خرید بهتر کمک کند، بنابراین می‌توانید به صورت آنلاین محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه کنید و نقاط ضعف و قوت هر محصول را تشخیص دهید. در صورتی که در خرید سنتی این امکان وجود ندارد و برای مقایسه لازم است به چند فروشگاه و مغازه مراجعه نمایید.

ضمانت بازگشت محصول

بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی ضمانت بازگشت چند روزه را برای مشتری خود اختصاص داده‌اند که افراد به راحتی می‌توانند محصول را خرید کرده و اگر از محصول ناراضی بودند محصول خریداری شده را مرجوع یا تعویض نمایند.

تنوع محصولات

تنوع محصولات یکی از مزیت‌هایی است که باعث شده خرید آنلاین نزد مردم محبوب باشد. چون در فروشگاه‌های آنلاین از هر محصول چند نوع در ابعاد و رنگ‌های متفاوت وجود دارد و مخاطب می‌تواند با قدرت انتخاب بیشتری خرید خود را انجام دهد.

تنوع محصولات یکی از مزایای فروش اینترنتی محصولات

جستجوی راحت محصولات

احتمالا برای شما هم پیش آمده که به دنبال کالایی خاص بوده‌اید و در مغازه و فروشگاه‌های سطح شهر آن را پیدا نکرده‌اید یا بعد از مدت زمان طولانی جستجو آن را پیدا کرده‌اید. در صورتی که به راحتی می‌توان نام آن کالا را در گوگل جستجو کنید و تمامی فروشگاه‌هایی که کالای موردنظر را موجود دارند را پیدا کنید.

مزایای فروش اینترنتی محصولات برای فروشندگان

مزایای فروش اینترنتی محصولات

علاوه بر این که خرید اینترنتی به نفع خریدار است برای فروشندگان نیز مزیت‌هایی دارد. برای داشتن فروشگاه اینترنتی در قدم اول یکی از مراحل لازم برای کسب درآمد راه‌اندازی یک سایت اینترنتی است که می‌توانید برای این کار با شرکت طراحی سایت اتوپیا در تماس باشید. نخست به منظور بالا آمدن سایت در موتورهای جستجو می‌بایست بودجه‌ای را برای تبلیغات در نظر بگیرید. در این زمینه هر چه قدر عملکرد بهتری داشته باشید مطمئن باشید مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب خواهید کرد.

بیشتر بخوانید
تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

فراموش نکنید که داشتن استراتژی بازاریابی یکی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی است که می‌توانید از مشاوران ما در این زمینه کمک بگیرید.

مزایای فروش اینترنتی محصولات

فروش محصولات بدون واسطه

یکی از مهم ترین مزایای فروش اینترنتی محصولات کاهش هزینه‌هایی مانند اجاره و رهن مغازه می باشد. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی فقط لازم است به صورت سالیانه هزینه‌ای را برای دامنه و هاست پرداخت نمایند که هزینه‌ی آن‌ها به شدت کمتر از اجاره و رهن مغازه است.

جذب مشتری بیشتر

مثلا یک مغازه در تهران شاید بتواند شهرهای دیگر را پوشش دهد، اما یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند از هر شهر و کشوری مشتری جذب کند و در صورت خرید کالا، آن را با روش‌های مختلف به خریدار ارسال نماید. پس محدود نبودن به موقعیت جغرافیایی خاص یکی دیگر از مزایای فروش اینترنتی محصولات است.

محدودیت زمانی

تمام فروشگاه‌های اینترنتی در شبانه روز در اختیار کاربران هستند و خریدار می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز خرید خود را انجام دهد در صورتی که مغازه‌های سطح شهر محدودیت زمانی دارند. بنابراین صاحب فروشگاه اینترنتی می‌تواند در هر ساعتی فروش داشته باشد.

تنوع در فروش

تنوع کالا یکی از مزایای فروش اینترنتی محصولات

یکی دیگر از مزایای فروش اینترنتی محصولات تنوع در فروش محصولات می باشد. در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی تنوع محصولات به چشم می‌خورد و می‌توانند هر محصولی را در فروشگاه خود به فروش برسانند. اما در مغازه‌های سطح شهر به دلیل کمبود فضا تنوع محصولات کم است. البته تنوع محصولات در فروشگاه‌های بزرگ وجود دارد ولی پیدا کردن کالایی خاص کمی سخت است. چرا که در فروشگاه اینترنتی، فروشنده می‌تواند هر محصولی را ارائه دهد و مجبور نیست کالای خاصی را داشته باشد. همچنین فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند محصولات خود را به خوبی دسته‌بندی کنند.

در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی محصولات خوراکی، کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی و… را با هم ارائه می‌دهند و آن‌ها را با دسته‌بندی اصولی به مشتری معرفی می‌کنند.

پرداخت بدون مشکل

پرداخت هزینه کالا در فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و مشتری تا زمانی که هزینه را پرداخت نکند نمی‌تواند کالا را تحویل بگیرد. این روش از مشکلات فروش جلوگیری می‌کند مشکلاتی مانند نسیه، اصرار مشتری به تخفیف، کلاهبرداری‌های پرداختی و…

به علاوه به دلیل عدم اعتماد به فروشگاه اینترنتی در برخی از فروشگاه‌ها پرداخت در محل نیز وجود دارد اما مشتری می‌داند قیمت کالا، قیمت نهایی است و باید پرداخت نماید و از تخفیف خبری نیست. این نکته از مزایای فروش اینترنتی محصولات بخش مهمی از چالش های فروشندگان را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید
نیچ مارکتینگ چیست ؟ مزایا و معایب

کاهش سرقت کالا از مزایای فروش اینترنتی محصولات

کاهش سرقت کالا یکی از مزایای فروش اینترنتی محصولات

یکی از مشکلات بسیاری از فروشندگان سرقت کالاهای مغازه توسط برخی از افراد سودجو است که باعث شده از انواع دوربین‌های مدار بسته، سنسور خروج کالا و… در مغازه‌های خود استفاده کنند تا سرقت کالا کاهش یابد، که استفاده از همین تجهیزات و سرویس دوره‌ای آن‌ها هزینه‌های بسیاری برای صاحبان مغازه‌ها را به دنبال دارد. اما با همه‌ی این تدابیر هنوز هم برخی از سارقان ترفندهایی را برای سرقت به کار می‌برند. ولی در فروشگاه‌های اینترنتی چیزی به نام سرقت کالا به ندرت اتفاق میافتد.

همکاری با دیگران

علاوه بر تمام مزایای فروش اینترنتی محصولات که تا اینجا گفتیم، مورد دیگر این است که فروشنده می‌تواند از دیگر کسب و کارها نیز کمک بگیرد و با توافق طرفین محصولات خود را در دیگر فروشگاه مجازی به فروش برسانند که مزیت‌های خوبی را به همراه خواهد داشت.

فروشگاه اینترنتی حرفه ای

مزایای فروش اینترنتی محصولات

امروزه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی شناخته شده هستند، اما برخی دیگر تبدیل به برند شده‌اند و نرخ بسیاری از کالاهای موجود را آن‌ها مشخص می‌کنند و بازار را در دست گرفته‌اند. بنابراین برای این که در این زمینه به موفقیت برسید لازم است نکاتی را رعایت کنید.

در ابتدا راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای لازمه کار است که می‌توانید از شرکت اتوپیا در این زمینه مشورت بگیرید؛ یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌ها تبلیغات و سئو سایت است که حتما باید توجه ویژه‌ای به این 2 مورد داشته باشید، چون اگر فروشگاه شما حرفه‌ای هم باشد اما سئو و تبلیغات بهینه و درستی نداشته باشید مطمئن باشید نتیجه مطلوبی را دریافت نخواهید کرد. در نتیجه طراحی سایت بیهوده بوده است و هزینه شما عملا ارزشی نداشته است.

همانطور که اشاره کردیم داشتن استراتژی بازاریابی یکی دیگر از موارد مهم در فروشگاه‌های اینترنتی است، چرا که اگر در این مرحله به خوبی عمل کنید مخاطب هدف شما جذب محصول شما می‌شود و فروش اتفاق میافتد.

کلام آخر

در کل با توجه به نکاتی که گفتیم، امروزه وجود فروشگاه‌های اینترنتی هم برای خریدار و هم برای فروشنده مزیت‌های فراوانی را به همراه دارد. این روزها به دلایلی که گفته شد خرید اینترنتی نسبت به خرید سنتی طرافداران بیشتری را دارد و بیشتر بازاریاب‌ها به فروشندگان توصیه می‌کنند کسب و کار سنتی خود را با فروش اینترنتی ترکیب کنند تا نتیجه بهتری را به دست آورند.

 


[yasr_visitor_votes size=”medium”]

به این صفحه امتیاز دهید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!